Thursday, January 27, 2011

~ rEdup & mEndung aWan diLanGit~

morning...morning..morning...:)
mulakan keje ngn smangat ya.....

Da lame tak menulis,ade prob nk luahkan tp tak tau mcmane care tuk aku luahkn & ceritakan...dlm minggu ni trase sgt serabut,terase sgt tak tenang...jiwa kacau..npe yer?aku pun tak tau ape puncanya...dlm kpale mcm2 bnde dipikirkan,psl keje,psl duit & psl ati & prasaan... Aku bkn seorg penulis tuk menceritakan dgn care berbunga2,bkn jugak seorg yg mmpunyai otak yg kreatif tuk mnggayakan bhase2 yg mnis dan sedap tuk dibace...ckuplah sekadar meluahkan ape yg terlintas dikepalaku ketika ini...

terase sgt tekanan...tekanan perasaan,tekanan dlm keje & segala2 tekanan yg aku hadapi mggu ni...cuace skg pun tak mnentu..kjap ujan,kejap panas di bumi Kolumpor ni...dgn cuace yg tak mnentu,ramai yg mmpunyai sindrom2 nk dmm...seperti aku..hurm...jd bingung seketika,pkir sejenak ape yg telah berlaku pd diri aku...aku marah tak mnentu,bergaduh,...yg jd mangsa aku en.tunang aku...kesian die,die tak tau ape2 tp die jd mangsa keadann...
sorry syg...perasaan tgh kacau bilau,tak boleh nk fokus...

sori sgt2 syg...:(
terima kasih syg,awk bersabar melayan kerenah sy...wlupun de mase sy nk perhatian dr awk spenuhnye tp awk tak dpt tunaikan..bkn sy tak fham awk,bkn sy tak percaye awk..tp tak tau knape sy nk perhatian dr awk...pengalaman yg dulu menghantui sy...thankz syg...i love u so much...:)


masalah di tempat kje...btul ckp org,keje ngn blaja jauh beze...mase blaja rse nk keje,tp bila da brade di alam keje rse nk undur mse blaja smule... prasaan mnyesal menyelinap di sanubari,mase diberi peluang blaja tak nk gunekan sbaiknya...hanya dipkir mase tu nk enjoy,nk seronok2...tp alhmdulilah,aku masih lg dpt kwl diri aku dr menjadi ''kejutan budaya"..aku boleh bwk diri wlupun dimane aku pergi..insyaallah.... keje di company oil n gas...bile org dgr mesti org akn ckp "mesti gaji besar kan kje compny ni..." bg aku tak kisah gaji besar ke kecik,yg penting aku nk environment dlm opis yg best...tp compny ni tak sperti aku nak,compny bleh dikatekan majoriti cine...rase tertekan bile bos tak pernah nk hargai kje2 kami org mlayu..(pkerja mlayu hnye 4org)..bos tak pernah berlaku adil ngn kami org melayu... mana jnji2 bos yg mase mule2 kami masuk keje dulu??adakah kami hnye diamik sbgai ckup syarat nk dptkn LESEN PETRONAS???pendek kate kami org mlayu dipergunakan,diperbodohkan??????????????gaji kami org mlayu bos naikan 100,200,300 tp gaji kaum2 cine npe bos smpai boleh naikan 1000,2000??mne sifat keadilan yg perlu ade pd setiap BOSS???tp aku tetap bersyukur dgn rezeki ALLAH bg...bkn aku marah,tp aku kecewe ngn sikap bos yg tak adil...sikap bos yg tak mghargai keje kami org2 mlayu...sikap bos yg pentingkn diri sendiri...sikap bos yg tak nmpak keje yg telah kami org2 mlayu settle kn...tp ape yg boleh kami buat,kami smua tak ade hak utk meluahkan ape yg kami rase.. iNI peNgalaman pertama aku bekerja,pengalaman pertama jugak aku mghadapi situasi ini....terase letih,penat,semput tak terbalas bile bos wt cmni kt kami org2 melayu...

kadang2 terase cemburu ngn rzeki kwn2 yg melimpah2....rezeki kawn2 yg mudah dpt gov..tp npe tidak aku??mgkin blum smpai msenyer rzeki tuk aku... takpe,bersabar...takde keje yg senang..insyaallah,rezeki ade dimana2..tp kne usaha lebih utk dpt lebih,usaha kurang dpt kurang...
bkn sbb ni saje aku jd tetekan..de sbb len juga yg mendmping diri aku..org ckp nk lupekan kngn lame snag je...TAK YAH PKIR PASAL DIA...tp smakin kerap die hadir dlm mmpi aku..knape?knape?knape?aku tak pkir ttg die..aku nk lupekan die...aku tertekan,en.tunang aku jd mangsa lg...sian,sian & sian..tu je aku mmpu ckp..aku tak leh kawal emosi,aku nk luahkan tp tak tau pd siape....

sory lg syg...:(
kerane org len kamu jd mangse keadaan... sory sgt2...sy tak leh kawal emosi sy yg tertekan skg ni... hope awk fhm...i love u syg....



p/s : rezeki ade dimane2,nk lebih kne usaha lebih...:) dugaan tuk ku..arap lebih tabah...

1 comment:

ayienz said...

wow... jiwang beb mmber aku ni.. ak doakn moge ko bhagia.. jgn di ingat perkara yg lame.. mule kan idup ko yg baru.. kwn2 sntiase bg support kt ko...